4 مزیت پرونده سلامت الکترونیک بر پرونده پزشکی کاغذی

Blog Single

آیا تابه‌حال در زمان ملاقات با پزشک، متوجه شده‌اید که وقتی در حال شرح وضعیت سلامتی خود هستید، پزشک به‌ سرعت در حال نوشتن بر روی تکه‌‌ای کاغذ باشد؟ یا در موقع ملاقات با یک پزشک زمانی که در حال شرح وضعیت سلامت خود هستید، پزشک در کامپیوتر تایپ کند؟ این دو سناریو مختلف هردو پرونده‌های پزشکی هستند، اما با یک تفاوت – مورد اول پرونده پزشکی کاغذی است و مورد دوم پرونده الکترونیکی سلامت یا EHR محسوب می‌شود.

جدا از تفاوت‌های فیزیکی بین پرونده پزشکی کاغذی و پرونده سلامت الکترونیک همراه با مداریو باشید تا با تعدادی از مزیت‌های پرونده الکترونیک سلامت بر پرونده پزشکی کاغذی آشنا شوید.

  1. هزینه‌ها

هزینه‌ای که بابت پرونده‌های کاغذی پرداخت می‌شود در طولانی‌مدت بالاست زیرا برای مدیریت و نگهداری فایل‌های کاغذی، دسترسی و سازماندهی اسناد بی‌شمار، به زمان و پرسنل بیشتری نیاز است. پرونده الکترونیک سلامت به کاهش نیروی انسانی، زمان و فضای ذخیره‌سازی فیزیکی کمک می‌کند.

  1. ذخیره‌سازی

بسیاری از مراکز بهداشتی درمانی، پرونده‌های پزشکی کاغذی را در انبارهای بزرگ ذخیره می‌کنند که این انبارها با اسناد بی‌شماری پر شده‌ است. این پرونده‌ها نه‌ تنها فضا اشغال می‌کنند، بلکه سازگار با محیط‌زیست نیز نیستند و معمولاً در اثر ذخیره در انبار و یا استفاده‌ی زیاد خراب می‌شوند. با‌ وجود این، پرونده‌های الکترونیکی می‌توانند در یک ابر (Cloud) خصوصی و امن ذخیره شوند و امکان استفاده از منابع کمتر و دسترسی راحت‌تر را برای افرادی که به آن‌ها نیاز دارند، فراهم کنند. اگر پرونده‌ها به‌ صورت کاغذی باشند، ممکن است در نتیجه خراب شدن، از بین رفتن پرونده در اثر خطای انسانی، یا آسیب ناشی از بلایای طبیعی مانند آتش‌سوزی یا سیل به خطر بیفتند. از آنجا که بسیاری از مراکز فقط یک نسخه از پرونده کاغذی را نگهداری می‌کنند، از دست دادن یک پرونده می‌تواند به معنای از بین رفتن همیشگی آن باشد.

  1. دسترسی

اغلب، جهت به اشتراک گذاشتن پرونده‌های پزشکی کاغذی با کسانی که به آن‌ها نیاز دارند، شاید باید آن‌ها را- از یک انبار بزرگ – پیدا کنید؛ سپس مدارک را اسکن کرده و از طریق ایمیل ارسال کنید –که این یک فرایند زمان‌بر است. با این ‌حال، استفاده از پرونده‌های پزشکی الکترونیکی به متخصصان مراقبت‌های بهداشتی این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به زمان و با واردکردن کد ملی، به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند.

  1. خوانایی و دقت

پرونده‌های پزشکی کاغذی اغلب به دلیل خط ناخوانای پزشک قابل‌ خواندن و درک نیستند. همچنین، پرونده‌های کاغذی اغلب فضای کافی برای نوشتن تمام اطلاعات لازم توسط متخصصان مراقبت‌های بهداشتی را ندارند. از طرف دیگر، پرونده‌های الکترونیکی غالباً با یک نوع حروف و اصطلاحات استاندارد نوشته می‌شوند که باعث سردرگمی کمتری می‌شود.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید: