موفقیت مطب و کلینیک: از این 6 راهکار غافل نشوید

Blog Single

مراجعین مطب یا کلینیک به دنبال درمانند و برای درمان لازم است که شما را پیدا کنند تا از تخصصتان استفاده کنند. استراتژی‌های بازاریابی متعددی وجود دارد که بنا به حیطه درمانی خود می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. از میان همه این راهکارها ممکن است برخی مناسب مطب یا کلینیک شما باشد یا نباشد.

در ادامه، همراه با مداریو بمانید تا با تدابیر و تکنیک‌های عملی در این حیطه آشنا شوید.

1. نیازهای بیماران را درک کنید

بنا به تخصص خود، روش‌های درمانی که می‌توانید به بیماران ارائه بدهید را شفاف توضیح دهید. بیماران به دنبال درمان هستند و این شمایید که با اطلاع‌رسانی می‌توانید به آن‌ها کمک کنید درمان مناسبی را انتخاب کنند.

2. استراتژی بازاریابی ویدیویی را اجرا کنید

انتظار می‌رود که محتوای ویدیویی 80 درصد از کل بازدیدهای آنلاین سال 2019 را به خود اختصاص داده است. با توجه به اینکه یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ بعد از گوگل است، نباید تولید ویدیو را در استراتژی بازاریابی مطب خود نادیده بگیرید. محتوای بصری بیش از متن بر روی مشتریان بالقوه تأثیر دارد. استفاده از ویدئو همچنین به بهبود رتبه‌بندی وب‌سایت شما در موتورها جستجوی کمک می‌کند

برای ویدئو می‌توانید

  • از رضایت بیماران فیلم بگیرید
  • فیلم‌های خوش‌آمدگویی روی وب‌سایت داشته باشید
  • ویدئوهایی خلاصه از رویه‌های پزشکی و درمان‌ها ضبط کنید
  • فیلمی شامل پاسخ به سؤالات متداول روی وب‌سایت منتشر کنید

نکته: یوتیوب در ایران فیلتر است پس سعی کنید محتوای ویدئویی را علاوه بر یوتیوب در محیط‌های مختلف دیگری مانند وب‌سایت شخصی خود یا ‌شبکه‌های اجتماعی دیگر مانند آپارات منتشر کنید.

3. بیماران را به نظر دادن ترغیب کنید

در مبحث بازاریابی پزشکان، ریویوها (نظرات) بسیار کلیدی هستند. تعداد زیادی از بیماران هنگام جستجوی پزشک، نظرات آنلاین را مدنظر قرار می‌دهند. ریویوهای مثبت باعث می‌شود بیماران به مطب شما اعتماد کنند. بیماران فعلی خود را تشویق کنید تا نظرات واقعی خود در مورد عملکرد شما و پرسنل مطب را در سایت‌های نظردهی ثبت کنند. به این ریویوها، چه مثبت باشند و چه منفی، پاسخ دهید.

4. مطب خود را در فهرست‌ راهنمای مشاغل آنلاین ثبت کنید

بسیاری از بیماران در گوگل به دنبال درمانگر می گردند. اگر مطب و نام خود را در سایت‌های جامع پزشکان ثبت کنید؛ زمان جستجو اطلاعات شما در صفحه اول گوگل نمایش داده می‌شود. برای مطب و کلینیک خود اطلاعات تماس یکسان و دقیقی -در فهرست پلتفرم‌های مختلف -استفاده کنید تا نشان دهید که کسب‌وکار شما قانونی است.

5.بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

بسیاری از مشتریان مراقبت‌های سلامت می‌گویند محتوایی که در شبکه‌های اجتماعی می‌یابند، در انتخاب مرکز درمانی که به آن مراجعه خواهند کرد تأثیر می‌گذارد. به اشتراک‌گذاری محتوای عالی در شبکه‌های اجتماعی به جذب مخاطب کمک می‌کند و می‌تواند راهی عالی برای دستیابی به تعداد زیادی از مشتریان بالقوه باشد. با این‌ حال، همه‌ی پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی یکسان نیستند؛ بنابراین، وقت بگذارید تا بهترین بستر را برای فعالیت‌های بازاریابی خود پیدا کنید.

6.وب‌سایتی با طراحی حرفه‌ای داشته باشید

بازدیدکنندگان آنلاین از مشاهده سایت شما، دیدگاه و قضاوتی در مورد مطب شما پیدا می‌کنند. علاوه بر این، برخی بازدیدکنندگان بر اساس طراحی وب‌سایت در مورد اعتبار مطب قضاوت می‌کنند؛ بنابراین، سایت شما باید:

  • خوب طراحی‌شده باشد
  • سرعت بالایی داشته باشد
  • مناسب موبایل‌ باشد
  • برای سئو بهینه‌شده باشد
  • امن باشد

برای رسیدن به اهداف خود، نگرشی پیروزمندانه داشته باشید

جدا از اجرای راهکارهای بالا، محبوب‌ترین ایده‌ حفظ نگرش و رویکرد پیروزمندانه است. به دنبال رقابتی سالم باشید. رضایت بیمار از درمانگر بالاترین و بهترین روش موفقیت است.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید: