دسترسی کلینیک ها به گزارش پذیرش بیماران

Blog Single

به‌دلیل نبود یک سامانه نسخه الکترونیکی جامع و کارآمد در میان کنسول‌های بیمه پایه کشور، پزشکان و مراکز درمان سرپایی با چالش‌های بسیاری در امر ثبت نسخه، نوبت‌دهی و پذیرش بیمار روبه‌رو هستند. مداریو سامانه‌ای است که توانست در حوزه نسخه الکترونیک، با ارائه خدمات کارآمد و قابلیت‌های فراوان، پاسخ‌گوی نیازهای مطب‌ها و پزشکان در زمینه‌ پذیرش، نسخه‌نویسی، نوبت‌دهی و موارد ضروری دیگر باشد.

از مهم‌ترین ویژگی های مداریو که نقش اساسی روی بهبود عملکرد مراکز درمانی سرپایی ایفا می‌کند، آیتم پذیرش بیمار است. کلینیک‌ها در سامانه مداریو می‌توانند بیماران بیمه تامین اجتماعی، بیمه سلامت و بیماران فاقد بیمه درمانی را پذیرش کنند. در این مقاله چگونگی فرایند تهیه گزارش مالی پذیرش مداریو و ویژگی‌های آن بررسی می‌شود، پس تا پایان با مداریو همراه باشید.

دسترسی به گزارش پذیرش در مداریو

در پذیرش مداریو، مطب‌ها و مراکز درمانی می‌توانند در بازه‌های زمانی مختلف یک گزارش مالی از ویزیت و خدماتی که برای بیمار انجام می‌دهند، دریافت کنند. کلینیک‌ها می‌توانند برای دسترسی به گزارش مالی، وارد بخش گزارشات شوند. در بخش گزارشات، دو دسته‌بندی برای دسترسی ساده‌تر اعضای مراکز درمانی ایجاد شده است. مراکز درمانی برای تهیه گزارش مالی و خدمات یک بیمار، وارد بخش گزارش پذیرش شدگان می‌شوند.

امکان تعیین بازه زمانی برای تهیه گزارش مالی

در این بخش این امکان فراهم شده تا بتوان در تاریخ مشخص شده، گزارش مالی دریافت کرد. بعد از جستجو، سیستم همه گزارش پذیرش موجود در آن بازه زمانی را نمایش می‌دهد.

استعلام با کدملی برای دسترسی به گزارش پذیرش بیمار

در سامانه مداریو امکان استعلام بیمار جهت دریافت گزارش پذیرش او، تنها با وارد کردن کدملی بیمار هم وجود دارد. بدین منظور با وارد کردن کدملی بیمار، همه روزهایی که مراجعه کننده پذیرش شده، نمایش داده می‌شود. با کلیک روی هر یک از کارت‌ها می‌توان به اطلاعات کاملی در رابطه با بیمار دست یافت.

نمایش اطلاعات پذیرش بیمار

در گزارش پذیرش شدگان، سیستم اطلاعات کلی از پذیرش بیماران ازقبیل تاریخ پذیرش، جمع هزینه خدمات، جمع هزینه ویزیت، جمع هزینه کالای مصرفی، جمع تخفیف‌ها و جمع پرداختی‌ها را ارائه می‌دهد. با کلیک بر روی هر کارت، می‌توان به جزئیات کاملی از بیمار پذیرش شده، مانند نام بیمار، نوع بیمه، کدملی، نام درمانگر (ویزیت کننده) و جزئیات هزینه‌‌ها دست پیدا کرد.

قابلیت تهیه گزارش پذیرش از 2 روش

مداریو برای سهولت کار افراد کادر درمان، دو روش برای خروجی گزارش‌ها ایجاد کرده است. کلینیک‌ها و درمانگران می‌توانند از طریق فایل پی‌دی‌اف (PDF) و فایل اکسل (EXS) گزارش پذیرش بیماران را دریافت کنند.

در پذیرش مداریو این قابلیت فراهم شده تا از خروجی پی‌دی‌اف، پرینت گرفته شود؛ پرینت نسخه PDF در صورت نیاز برای کلینیک‌ها و درمانگران ارائه خواهد شد. چنانچه از خروجی اکسل استفاده شود، فایل دانلود شده را می‌توان در نرم‌افزار‌های حسابداری وارد کرد.

در نسخه الکترونیکی مداریو، مراکز درمان سرپایی و پزشکان می‌توانند با سریع‌ترین زمان ممکن اقدامات مربوط به پذیرش، نوبت‌دهی و نسخه‌نویسی را تجربه کنند. سامانه مداریو تاکنون افتخار میزبانی از 40 هزار پزشک به‌صورت انفرادی و 330 کلینیک را داشته و روز‌به‌روز به تعداد این آمار اضافه می‌شود.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید: