8 نکته کاربردی برای حضور پزشکان در شبکه‌های اجتماعی

Blog Single

جستجوی پزشک در شبکه‌های اجتماعی؟ بله. موضوعی که این روزها بسیار رواج دارد و تا کمتر از 10 سال پیش فرصت اینکه به دنبال درمانگر در شبکه‌های اجتماعی باشیم وجود نداشت. رفتاری که امروزه بسیار عادی است. شبکه‌های اجتماعی، بستری عالی برای تعامل پزشک - بیمار است

در ادامه همراه با مداریو بمانید تا با 8 نکته‌ی کاربردی برای تاثیرگذاری بهتر در شبکه‌های اجتماعی آشنا شوید.

  1. هدف و مخاطب خود را بشناسید

درمانگران به دلایل متفاوتی در شبکه‌های اجتماعی حضور پیدا می‌کنند. ممکن است هدف شما

  • تعامل با بیماران فعلی
  • جذب مراجع جدید
  • معرفی مرکز درمانی،‌ ابزار و تکنولوژی
  • اطلاع‌رسانی در راستای مسئولیت اجتماعی و ...

و یا ترکیبی از این هدف‌ها باشد؛ بر مبنای هدف و مخاطب خود محتوا تولید کنید.

  1. شبکه اجتماعی مناسب خود را انتخاب کنید

شناخت مخاطب، برای انتخاب شبکه اجتماعی مناسب مهم است. یکی از مناسب‌ترین بسترهای اجتماعی برای ارتباط با مخاطبان اینستاگرام است. عضویت در انجمن‌های پزشکی و‌ شبکه‌سازی با پزشکان در لینکدین و گروه‌های تلگرامی هم بسیار مؤثر است.

  1. از بازنشر محتوای دیگران بدون ذکر نام خودداری کنید

چنانچه محتوایی را مفید و جذاب دیدید حتماً منبع آن را ذکر کنید. ذکر منبع برای انواع محتوی شامل محتوای متنی، تصویری و ویدئویی و ...ضروری است.

  1. تک‌بعدی نباشید

تخصص و رفتار حرفه‌ای جدا از هم نیستند. گاهی اوقات یک لبخند، یک جمله دلگرم‌کننده، یک نگاه امیدبخش قدرت جدیدی برای مبارزه به بیمار می‌دهد. مراجعین می‌خواهند مطمئن باشند که در دامنِ امن فردی صادق و منصف قرار دارند.

  1. محتوای مفید تولید کنید

اطلاعات دروغین،‌ خرافه و مطالب غیرعلمیِ زیادی در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد. محتوای ناب و علمی نیاز جامعه است. شما به عنوان فردی متخصص انبار دانش هستید و با تولید محتوای علمی علاوه بر افزایش دانش مردم، خود را نیز به آن‌ها معرفی می‌کنید.

  1. محتوای ساده آماده کنید

مردم نیاز به محتوای ساده و علمی دارند. محتوا را در ساده‌ترین حالت به مخاطب بگویید. به‌ عنوان‌ مثال، نکاتی برای غلبه بر آلرژی بهاری، موضوعی ساده و تخصصی است.

  1. با بیماران در ارتباط باشید

شبکه‌های اجتماعی راهی برای حمایت از بیماران‌اند. آن‌ها اگر با شما در ارتباط باشند، قدردانتان خواهند بود. مراجعین بالقوه نیز متوجه می‌شوند که شما به سلامت دیگران بی‌تفاوت نیستید.

  1. ارتباط دوطرفه برقرار کنید

ارتباط دوطرفه پزشک و بیمار علاوه بر درمان شایسته، برای اعتبار و افزایش وفاداری بیماران مفید است. همچنین ، مشارکت فعال در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند به پزشک کمک کند تا احساس بیماران خود را درک کند.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید: