آموزش ثبت نام پزشکان در سامانه نسخه الکترونیک بیمه تامین اجتماعی

اولین گامِ ثبت نسخه الکترونیک برای بیماران بیمه تامین اجتماعی، ثبت‌نام در سامانه بیمه تامین اجتماعی است. ثبت نام پزشکان در بیمه تامین اجتماعی براساس رِوال خاصی انجام می‌شود که لازم است یک‌به‌یک آن را به‌درستی انجام دهید. در این مقاله از مداریو آموزش ثبت نام پزشکان در سامانه نسخه الکترونیک بیمه تامین اجتماعی به‌صورت مرحله‌به‌مرحله توضیح داده شده است. همچنین برای درک بهتر فرآیند ثبت نام در بیمه تامین یک ویدئوی آموزشی در این زمینه ارائه کرده‌ایم.

قدم اول؛ ورود به سامانه تامین اجتماعی

ترجیحا بهتر است، فرآیند ثبت نام در سامانه نسخه الکترونیک بیمه تامین اجتماعی را با استفاده از کامپیوتر یا لپ تاپ انجام دهید؛ چراکه پنل بیمه‌ها به‌طور کلی برای گوشی همراه و تبلت طراحی نشده و ممکن است در حین ثبت‌نام با مشکلاتی روبه‌رو شوید. برای اینکه بتوانید در سامانه نسخه الکترونیک بیمه تامین اجتماعی، ثبت‌نام کنید، ابتدا وارد مرورگر دستگاه شوید. سپس در قسمت مرورگر سیستم، آدرس ep.tamin.ir را تایپ کرده تا صفحه سامانه تامین اجتماعی باز شود.

قدم دوم؛ وارد کردن اطلاعات هویتی

در پنجره باز شده، اطلاعات هویتی پزشک نظیر نام، نام خانوادگی، کد ملی، شماره تلفن همراه، تاریخ تولد، جنیست و آدرس ایمیل (اختیاری) را وارد کنید تا ثبت‌نام شما با موفقیت انجام شود. به‌خاطر داشته باشید، شماره تلفن همراه باید در مالکیت کد ملی پزشک باشد. در آخر روی گزینه مرحله بعد کلیک کنید تا صفحه بعد برای شما باز شود.آموزش ثبت نام پزشکان در بیمه تامین اجتماعی - نسخه الکترونیک مداریو

قدم سوم؛ وارد کردن اطلاعات تحصیلی و محل فعالیت

در این محله از ثبت نام پزشکان در بیمه تامین اجتماعی اطلاعات تحصیلی مانند نوع فعالیت، نوع تخصص، محل اخذ آخرین مدرک تحصیلی و سال اخذ مدرک را وارد کنید. سپس در کادر بعدی اطلاعات محل فعالیت اول مانند محل، شهر و استان محل فعالیت، نوع فعالیت، نوع شیفت کاری، تلفن و آدرس محل فعالیت و دیگر اطلاعات را به‌درستی تکمیل کنید. توجه داشته باشید، در صورتی که در بیش از یک محل فعالیت می‌کنید، باید اطلاعات محل فعالیت اصلی را وارد کنید. شما می‌توانید آدرس سایر محل فعالیت‌هایتان را در پایین صفحه، بخش درج محل فعالیت دوم بنویسید.

این امکان برای شما وجود دارد قبل از اینکه وارد مرحله بعد شوید، با کلیک روی گزینه پیش‌نمایش، اطلاعات‌تان را چک کرده تا از صِحَت آن اطمینان حاصل کنید. در صورتی که اطلاعات وارد شده نیاز به ویرایش داشت، روی گزینه ویرایش بزنید. در غیر این صورت، گزینه تایید را انتخاب کنید.آموزش ثبت نام پزشکان در بیمه تامین اجتماعی

قدم چهارم؛ انتخاب نام کاربری و گذرواژه

یکی از مهم‌ترین مراحل ثبت نام پزشکان در سامانه بیمه تامین اجتماعی انتخاب نام کاربری و گذر واژه مناسب است. نکات مهمی که باید در زمان ثبت نام پزشکان در بیمه تامین اجتماعی رعایت شود، به شرح موارد زیر است:

  • کیبورد یا زبان دستگاه (کامپیوتر، لپ اپ، گوشی همراه و تبلت) به انگلیسی باشد
  • رمز عبور شامل حروف بزرگ، حروف کوچک و اعداد انگلیسی باشد
  • گذر واژه با حداقل 8 حرف لاتین انتخاب شود
  • گذر واژه، شامل کد ملی نباشد
  • رمز عبور دارای حداقل یک عدد و یک حرف کوچک باشد
  • کلمه عبور و تکرار آن کاملا منطبق با هم باشندراهنمای ثبت نام پزشکان در سامانه نسخه الکترونیک بیمه تامین اجتماعی

پس از وارد کردن اطلاعات، روی گزینه مرحله بعد کلیک کنید. در این مرحله از ثبت نام پزشکان در سامانه تامین اجتماعی یک فرم قوانین ظاهر می‌شود؛ این فرم، مربوط به پزشکانی است که طرف قرارداد ارائه خدمت با بیمه تامین اجتماعی هستند. کسانی که با بیمه تامین قرارداد ندارند، بدون توجه به این قسمت، می‌بایست گزینه تایید را انتخاب کنند. توجه داشته باشید در پایان بر روی گزینه ذخیره کلیک کنید تا تنظیمات با موفقیت ثبت شود.

در رابطه با موضوع پزشکان غیر طرف قرارداد با بیمه تامین اجتماعی خاطرنشان می‌کنیم، ثبت نام پزشکان به‌منزله عقد قرارداد با بیمه تامین اجتماعی نخواهد بود. پزشک صرفا با انجام ثبت نام در بیمه تامین، امکان ثبت نسخه الکترونیک برای بیماران تامین اجتماعی را خواهد داشت. پزشکانی که طرف قرارداد با بیمه تامین اجتماعی نیستند، هزینه ویزیت کامل را از بیماران‌شان دریافت می‌کنند. در صورتی که پزشک، طرف قرارداد با بیمه تامین باشد، باتوجه به تعرفه‌های بیمه می‌تواند از بیمار هزینه ویزیت دریافت کند.

قدم پنجم؛ پایان ثبت نام پزشکان در بیمه تامین اجتماعی

بعد از کلیک روی گزینه ذخیره، یک پیام برای شما نمایش داده می‌شود. این پیام به منزله ثبت اطلاعات در سامانه تامین اجتماعی است. به‌خاطر داشته باشید، تایید و فعال شدن حساب کاربری پزشک در بیمه تامین اجتماعی، حداکثر یک تا دو روز کاری طول می‌کشد. گفتنی است، تا زمانی که حساب کاربری پزشک در بیمه تامین فعال نشده باشد، امکان ثبت نسخه الکترونیک در بیمه تامین اجتماعی برای پزشک وجود ندارد.

بعد از فعال شدن حساب کاربری، شما می‌توانید برای ثبت نسخه الکترونیک در سامانه مداریو اقدام کنید. اگر می‌خواهید بیشتر با خدمات کارآمد و به‌روز نسخه الکترونیک مداریو آشنا شوید، مقاله ویژگی های مداریو را مطالعه کنید.

برچسب‌ها
با دوستانتان به اشتراک بگذارید: