مراحل ثبت نام پزشکان در نسخه الکترونیک بیمه سلامت

اولین مرحله برای ثبت نسخه الکترونیک بیماران بیمه سلامت (خدمات درمانی)، ثبت‌نام در سامانه نسخه الکترونیک بیمه سلامت است. شما می‌توانید بعد از فعال شدن حساب کاربری‌تان در بیمه سلامت به‌صورت کاملا رایگان، در سامانه مداریو نسخه نویسی الکترونیک ثبت کرده و از دیگر ویژگی های مداریو بهره ببرید. ثبت نام پزشکان در بیمه سلامت طبق فرآیند خاصی انجام می‌شود؛ برای ثبت نام پزشکان در سامانه بیمه سلامت نیاز است، همه مراحل را به‌درستی انجام دهید.

در این مقاله از مداریو آموزش ثبت نام پزشکان در بیمه سلامت به‌شکل مرحله‌به‌مرحله توضیح داده شده است. همچنین برای آسان‌تر شدن مراحل ثبت نام در بیمه سلامت، یک ویدئوی آموزشی در رابطه با این موضوع آماده کرده‌ایم که می‌توانید مشاهده کنید.

ورود به سامانه برای ثبت نام پزشکان در بیمه سلامت

توصیه می‌کنیم ترجیحا مراحل ثبت نام در سامانه نسخه الکترونیک بیمه سلامت را از طریق کامپیوتر یا لپ تاپ انجام دهید؛ زیرا پنل بیمه‌ها در اصل برای گوشی همراه و تبلت‌ها طراحی نشده‌اند و ممکن است در حین ثبت ‌نام بیمه سلامت با مشکلاتی مواجه شوید. اگر در انجام هر یک از مراحل ثبت‌نام با مشکلی روبه‌رو شدید، می‌توانید با تیم پشتیبانی مداریو در ارتباط باشید.

برای شروع ثبت ‌نام در بیمه سلامت ابتدا وارد مرورگر دستگاه موردنظر شوید. سپس در قسمت آدرس مرورگر سیستم، آدرس eservices.ihio.gov.ir/psc را تایپ کرده تا صفحه سامانه بیمه سلامت برای شما به نمایش گذاشته شود. سپس در پنجره ورود به سامانه، روی گزینه ثبت‌نام کلیک کنید.

مرحله اول، استعلام هویت

در پنجره باز شده، باید یک پروسه 6 مرحله‌ای را انجام دهید؛ در مرحله اول (استعلام هویت) بایستی کدملی، تاریخ تولد و رمزی که در تصویر (کد امنیتی) قابل رؤیت است را وارد کنید. بعد از وارد کردن اطلاعات، گزینه استعلام هویت در پایین پنجره را بزنید، اگر اطلاعات وارد شده با دیتابیس بیمه سلامت یکسان باشد، این مرحله تایید می‌شود.آموزش ثبت نام پزشکان در بیمه سلامت

مرحله دوم، حساب کاربری

در این مرحله باید اطلاعات مربوط به حساب کاربری‌تان نظیر نام کاربری، شماره تلفن همراه و رمز عبور را وارد کنید. به‌خاطر داشته باشید، شماره تلفن همراه باید در مالکیت کد ملی پزشک باشد.

نکات مهمی که باید در زمان ثبت نام پزشکان در سامانه نسخه الکترونیک بیمه سلامت رعایت شود، به شرح موارد زیر است:

  • کیبورد یا زبان دستگاه (کامپیوتر، لپ اپ، گوشی همراه و تبلت) به انگلیسی باشد
  • نام کاربری به حروف انگلیسی باشد.
  • رمز عبور شامل حروف بزرگ، حروف کوچک و اعداد انگلیسی باشد.
  • گذر واژه با حداقل 8 حرف لاتین انتخاب شود.
  • گذر واژه، شامل کد ملی نباشد.
  • رمز عبور دارای حداقل یک عدد و یک حرف کوچک باشد.
  • کلمه عبور و تکرار آن کاملا منطبق با هم باشند.راهنمای ثبت نام پزشکان در سامانه نسخه الکترونیک بیمه سلامت

مرحله سوم، اطلاعات نظام پزشکی

در این مرحله، اطلاعات نظام پزشکی شما از طریق سازمان نظام‌پزشکی استعلام می‌شود و اطلاعاتی مانند شماره نظام پزشکی، نوع شریک کاری یا تخصص، نوع همکار، نوع پرونده به شما نمایش داده می‌شود. در آخر نیاز است که تاریخ شروع و پایان پروانه پزشکی‌تان را وارد کنید. بعد از درج اطلاعات با انتخاب گزینه گام بعد، به مرحله بعد راه پیدا خواهید کرد.آموزش ثبت نام پزشکان در بیمه سلامت

مرحله چهارم، اطلاعات کلی

اطلاعات این صفحه مربوط به اطلاعات کلی پزشک است؛ در صورتی که اطلاعات را به‌درستی وارد نکرده‌اید، گزینه برگشت را انتخاب کنید. توجه داشته باشید، در این مرحله از ثبت نام پزشکان در بیمه سلامت نیازی به آپلود عکس نیست و بارگذاری تصویر کاملا اختیاری است.

در رابطه با موضوع پزشکان غیر طرف قرارداد با بیمه سلامت خاطرنشان می‌کنیم، ثبت نام پزشکان به‌منزله عقد قرارداد با بیمه تامین اجتماعی نخواهد بود. پزشک صرفا با ثبت نام در سامانه بیمه سلامت، امکان ثبت نسخه الکترونیک برای بیماران تامین را خواهد داشت. پزشکانی که طرف قرارداد با بیمه سلامت نیستند، هزینه ویزیت کامل را از بیماران‌شان دریافت می‌کنند. در صورتی که پزشک، طرف قرارداد با بیمه سلامت باشد، باتوجه به تعرفه‌های بیمه می‌تواند از بیمار هزینه ویزیت دریافت کند.نسخه الکترونیک بیمه سلامت

مرحله پنجم از ثبت نام پزشکان در بیمه سلامت (نشانی)

در مرحله نشانی می‌بایست، اطلاعات مربوط به سطح جغرافیایی (شهری/روستایی) و موقعیت جغرافیایی (استان، شهر، بخش و ناحیه) مطب را وارد کنید. بعد از درج اطلاعات، آدرس کامل مطب یا کلینیک مانند مالکیت، زیر مالکیت، خیابان اصلی، طبقه و ... را تنظیم کنید. توجه داشته باشید، نوشتن شماره تلفن موبایل، شماره تلفن مطب و پر کردن گزینه رایانامه (ایمیل) اجباری است.نسخه الکترونیکی بیمه سلامت _ نسخه الکترونیک مداریو

مرحله ششم، مشاهده اطلاعات

در آخرین مرحله از ثبت نام پزشکان در سامانه نسخه الکترونیک بیمه سلامت اطلاعاتی که در طی 5 مرحله پیش درج کرده‌اید را چک کنید تا از صِحَت اطلاعات وارد شده، اطمینان حاصل کنید. اگر اطلاعات را به‌درستی وارد کرده‌اید، روی گزینه تایید و در غیر این صورت گزینه بازگشت را انتخاب کنید. بعد از کلیک روی گزینه تایید، پیامی بر مبنی با موفقیت بودن ثبت نام برای شما ارسال خواهد شد.

به‌ یاد داشته باشید، تایید و فعال شدن حساب کاربری پزشک در بیمه سلامت، بین 1 تا 7 روز کاری انجام می‌شود. بعد از فعال شدن حساب کاربری امکان ثبت نسخه الکترونیک برای بیماران بیمه سلامت در سامانه مداریو وجود دارد. شما می‌توانید برای ثبت نسخه الکترونیک در سامانه مداریو اقدام کنید.

برچسب‌ها
با دوستانتان به اشتراک بگذارید: