آموزش دسترسی به سوابق نسخه و همگام سازی نسخ با بیمه سلامت در مداریو

در سامانه نسخه الکترونیک مداریو بدون کوچک‌ترین نگرانی می‌توانید نسخ ثبت شده در بیمه سلامت و تامین اجتماعی را ویرایش کنید یا به سوابق نسخه بیمار دسترسی داشته باشید. باتوجه به اینکه قوانین ویرایش نسخه در بیمه‌های پایه متفاوت از دیگری هستند، ما در این مقاله از مداریو هر آنچه لازم است بدانید را خواهیم گفت.

آیا در مداریو امکان دسترسی به سوابق نسخه بیمار وجود دارد؟

بله. برای دسترسی به سوابق نسخه کافی است کدملی بیمار را در سامانه مداریو وارد کنید؛ بعد از استعلام بیمار، روی آیکونی که به‌شکل سه خط است، کلیک کرده و در نوار باز شده، گزینه سوابق نسخه را انتخاب کنید. در این قسمت همه نسخه‌هایی که تاکنون برای بیمار در سامانه مداریو ثبت کرده‌اید، نشان داده می‌شوند. گفتنی است، در این قسمت پزشک امکان دسترسی به کد رهگیری نسخ ثبت شده را خواهد داشت.

ویژگی های آیتم سوابق نسخه در سامانه مداریو

با انتخاب هر نسخه در بخش سوابق نسخه، در کنار آن‌ها 5 آیکون با کارایی مختلف وجود دارد. یکی از گزینه‌ها، آیکون ستاره است که با انتخاب آن می‌توانید نسخه را به لیست نسخه پرمصرف اضافه کنید. در صورتی که بخواهید از نسخه ثبت شده، پرینت بگیرید، روی آیکون پرینت نسخه بزنید؛ پرینت نسخه را می‌توانید به بیمار تحویل دهید. همچنین می‌توانید فایل پی‌دی‌اف نسخه را برای بیمار ارسال کنید. با استفاده از سه گزینه دیگر امکان حذف (آیکون سطل زباله)، ویرایش (آیکون مداد) و تکرار (آیکون به‌علاوه) نسخه الکترونیک وجود دارد. توجه داشته داشته باشید، امکان ویرایش و حذف نسخه در بیمه‌ها متفاوت است که در قسمت بعدی به شرح آن پرداخته‌ایم.

آیا نسخ الکترونیکی ثبت شده را می‌توان ویرایش یا حذف کرد؟

گاهی ممکن است، یکی از اقلام داروهای تجویز شده را به اشتباه در یک نسخه ثبت کرده باشید یا بخواهید به‌طور کلی نسخه را حذف کنید. در بیمه سلامت و بیمه تامین اجتماعی تا پایان روز جاری از زمان ثبت نسخه، گزینه ویرایش و حذف نسخه الکترونیک در نسخه وب مداریو برای شما فعال است. به‌خاطر داشته باشید، امکان ویرایش نسخه بیمه تامین اجتماعی در اپلیکیشن مداریو وجود ندارد.

چگونه بیمه سلامت بیمار را با مداریو همگام سازی کنیم؟

در سمت چپ بالای صفحه نمایش یک آیکون (آبی‌رنگ) با عنوان همگام سازی با بیمه سلامت وجود دارد. این گزینه این امکان را به شما می‌دهد همه نسخی که تابه‌حال برای بیمار در سامانه بیمه سلامت ثبت کرده‌اید را به سامانه مداریو اضافه کنید.

چگونه در مداریو نسخه الکترونیک ثبت شده بیمار را تکرار کنیم؟

اگر بیمار به‌صورت مداوم بعضی از داروها را مصرف می‌کند و نیاز به تجویز دارو دیگری ندارد، می‌توانید با استفاده از این قابلیت تکرار نسخه انجام دهید. تکرار نسخه این امکان را به شما می‌دهد، بدون نیاز به تعریف نسخه جدید فقط با یک کلیک برای بیمار نسخه الکترونیکی ثبت کنید.

آیا در ثبت نسخه بیمه سلامت محدودیتی وجود دارد؟

برای بیماران بیمه سلامت، فقط می‌توان یک نسخه در طول یک روز ثبت کرد. برای مثال، ممکن است در نسخه یک بیمار (بیمه سلامت) سنوگرافی ثبت کنید، اگر بیمار همان روز مجدد برای تجویز دارو به شما مراجعه کند، ابتدا کدملی بیمار را در سامانه مداریو وارد کنید. با استعلام بیمار، سیستم با نمایش یک پیام (برای این بیمار یک نسخه موجود است، آیا تمایل به واکشی و ویرایش نسخه دارید) به شما هشدار می‌دهد، یک نسخه برای بیمار موجود است. اگر بخواهید برای بیمار دارویی تجویز کنید، روی گزینه بله بزنید.

سپس نسخه‌ایی که برای بیمار ثبت کرده‌اید، نمایش داده خواهد شد؛ در این نسخه امکان حذف یا اضافه کردن دارو، آزمایش و... وجود دارد. اگر دارویی برای بیمار تجویز می‌کنید، به‌خاطر داشته باشید ابتدا روی گزینه ثبت دارو و در آخر گزینه ویرایش نسخه کلیک کنید. چنانچه در زمان نمایش پیام روی گزینه خیر بزنید، امکان دسترسی و ویرایش نسخه بیمار از بخش سوابق نسخه وجود دارد.

برای درک بهتر مطالب گفته شده، می‌توانید ویدئوی آموزشی که در این راستا تهیه شده را تماشا کنید. سامانه نسخه الکترونیک مداریو با ارائه بهترین خدمات در حوزه سلامت الکترونیک، تاکنون افتخار میزبانی از 30 هزار پزشک را داشته است. اگر در زمان تجویز نسخه با مشکلی روبه‌رو شدید، می‌توانید با پشتیبانی حرفه‌ای مداریو در ارتباط باشید.

برچسب‌ها
با دوستانتان به اشتراک بگذارید: