چگونه فناوری به مبارزه با دیابت کمک می‌کند: نقش پرونده الکترونیک سلامت چیست؟

Blog Single

دیابت یکی از بیماری‌های متابولیکی شایع است که به دلیل شیوع بالا و عوارض ناتوان‌کننده‌ای که بر جـا می‌گذارد از چالش‌های بهداشت عمومی محسوب می‌شود و سلامت جهان و فدراسیون بین‌المللی دیابت، این بیماری را یک چالش جدی در مراقبت‌های اولیه بهداشتی در قرن 21 می‌دانند که در خاورمیانه جدی‌تراست . سبک زندگی، رژیم غذایی و سابقه سلامت خانوادگی مهم‌ترین عامل تعیین‌کننده درخطر ابتلا به دیابت است. فناوری برای شناسایی و درمان پیش‌دیابت و حفظ سلامتی بیماران مبتلا به دیابت استفاده می‌شود. همراه با مداریو بمانید تا با 3 راهی که در آن فناوری به درمان و پیشگیری از دیابت کمک می‌کند آشنا شوید.

  1. برنامه‌های دیجیتالی پیشگیری از دیابت

برنامه‌های دیجیتالی پیشگیری از دیابت برای افراد مبتلا به پیش دیابت طراحی‌شده‌اند. هدف این برنامه آموزش به افراد پیش دیابتی در مورد چگونگی انجام رفتارهای سالم و ایجاد تغییر آگاهانه در سبک زندگی است، به این امید که امکان پیشرفت از پیش دیابت به دیابت را به حداقل برساند یا از بین ببرد. مثلاً دستیاران دیجیتال با توجه به الگوها، عادت‌ها و سبک زندگی بیمارِ دیابتی به افراد توصیه‌هایی در مورد غذا، سبک فعالیت و یا داروها می‌دهند.

  1. دستگاه‌های پیشرفته‌ی نظارت بر گلوکز

«سیستم‌های پیشرفته نظارت بر گلوکز» دستگاه‌های جدیدی هستند که بدون دردسر سوراخ کردن انگشت، نتایج واقعی و دقیقی از سطح گلوکز خون را ارائه می‌دهند.

کنترل مداوم گلوکز، به‌طور خودکار در طول روز و شب ردیابی می‌شود. فرد مبتلا به دیابت، به‌ راحتی می‌تواند سطح گلوکز خود را در هر زمان مشاهده کند. همچنین روند تغییر گلوکز از چند ساعت تا چند روز قابل ‌بررسی است. دیدن سطح گلوکز در زمان مناسب می‌تواند به بیمار کمک کند تا در طول روز با آگاهی بیشتری درباره برنامه غذایی، فعالیت بدنی و مصرف داروها تصمیم بگیرید.

  1. پرونده الکترونیک سلامت (EHR)

فناوری پرونده سلامت الکترونیک، نقشی حیاتی در مدیریت و درمان دیابت داشته و خواهد داشت. ارائه‌دهندگان نسخه‌های الکترونیکی(نسخ آنلاین) پشتیبانی تشخیص بالینی، اقدامات بهبود کیفیت و قابلیت پیام‌رسانی مستقیم بین بیمار و ارائه‌دهنده خدمات را فراهم می‌کنند. بسیاری از سیستم‌عامل‌های EHR همچنین توانایی پیگیری کیفیت اقدامات مختلف بالینی را دارند که مستقیماً به دیابت مربوط می‌شوند، مانند سطح هموگلوبین و سلامت چشم و پا.

فناوری سلامت به‌ سرعت در حال پیشرفت است و احتمالاً راه‌حل‌های بیشتری برای پیشگیری و درمان از دیابت در راه است.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید:

مقالات مرتبط: