17 مورد از علائم ناشناخته سرطان ریه: نشانه‌های سرطان ریه

Blog Single

یکی از تومورهای خطرناک در میان آقایان و بانوان سرطان ریه است. در این نوع از سرطان، سلول‌های سرطانی در بافت ریه شروع به تقسیم بی‌رویه می‌کنند. این روند همچنان ادامه پیدا می‌کند تا توانایی تنفس فرد کاهش یابد. از علائم رایج سرطان ریه سرفه مداوم، سرفه‌های خونی، درد قفسه سینه و مشکل در تنفس است. متاسفانه علائم سرطان ریه محدود به موارد گفته‌شده نمی‌شود و شخص مبتلا به سرطان ریه ممکن است با علائم دیگری هم مواجه شود.

اگر شما یا نزدیکان‌تان به‌تازگی با علائم مشکوکی روبه‌رو شده‌اید تا پایان با مداریو همراه شوید تا از نشانه های سرطان ریه مطلع شوید.

آشنایی با 17 مورد از عجیب‌ترین علائم سرطان ریه

گاهی اوقات سرطان ریه علائم غافلگیرکننده‌ای در فرد ایجاد می‌کند که شخص کوچک‌ترین شکی به ارتباط آن با ریه‌ها نمی‌کند. در این مقاله درباره 17 نشانه عجیب سرطان ریه که بسیاری از افراد از وجود آن بی‌خبر هستند، توضیح خواهیم داد.

درد بازو یا شانه

یک نوع سرطان ریه به نام تومور پن‌کوست وجود دارد که در لوب فوقانی ریه ایجاد می‌شود. این تومور به‌طور بالقوه می‌تواند به استخوان گسترش یابد و باعث درد در نواحی شانه و بازوها شود. همچنین، این تومور ممکن است باعث بی‌حسی یا سوزن سوزن شدن دست‌ها شود.

نوسانات وزنی از علائم سرطان ریه

اگر افرادی باوجود خوردن وعده‌های غذایی منظم، با کاهش وزن ناخواسته روبه‌رو شوند، این علامت می‌تواند نشانه خطرناکی باشد. در برخی موارد، سرطان ریه سلول‌ کوچک می‌تواند باعث ساخت هورمون آدرنوکورتیکوتروپیک(ACTH) در بدن شود؛ گفتنی است، این هورمون می‌تواند باعث ساخت کورتیزول اضافی در بدن شود و این مسئله به احتباس مایعات و افزایش وزن منجر خواهد شد.

لخته‌‌های خون

از علائم سرطان ریه، احتمال ایجاد لخته خون (ترومبو آمبولی) در پاها، بازوها و ریه‌ها است. لخته ممکن است به‌صورت تنگی نفس ناگهانی (آمبولی ریه)، درد در اندام‌های انتهایی (رگ خونی متنهی به اندام‌های انتهایی)، درد شکمی (انسداد رگ خونی شکمی به‌دلیل آمبولی)، سکته مغزی یا حمله قلبی بروز کنند.

درد استخوان از علائم سرطان ریه

سرطان ریه می‌تواند به استخوان‌های محوری و استخوان‌های اندام‌های انتهایی (دست و پا) منتقل و باعث درد استخوان شود. درد در اندام‌های انتهایی یا کمر می‌تواند بسیار دردناک باشد. همچنین به‌طور معمول در هنگام حرکت یا در طول شب، درد در ایت ناحیه یشتر می‌شود.سرطان ریه و درمان آن

استخوان‌‌های ضعیف

گاهی اوقات، سلول‌های سرطانی ریه به استخوان گسترش یافته و باعث ضعیف شدن آن‌ها می‌شوند. استخوان‌های ضعیف با کمترین ضربه، مانند زمین خوردن جزئی، مستعد شکستگی هستند.

مشکلات تعادلی

سردرد از دیگر نشانه های سرطان ریه است که باید از علت آن باخبر شوید. توموری که در نزدیکی سیاهرگ اصلی، یعنی بزرگ‌سیاهرگ زبرین (ورید اجوف فوقانی) قرار دارد، می‌تواند به این سیاهرگ فشار بیاورد و باعث تجمع خون در آن شود. از آنجایی که بزرگ‌سیاهرگ زبرین، خون را از ناحیه سر و بازو به قلب برمی‌گرداند، تومور می‌تواند باعث سرگیجه، از دست دادن تعادل یا سکندری خوردن مداوم شود.

سردرد از نشانه‌های سرطان ریه

یکی از علائم سرطان ریه سردرد است. سردرد می‌تواند ناشی از وجود یک تومور در نزدیکی بزرگ‌سیاهرگ زبرین باشد. تصور می‌شود که سطح بالای کلسیم خون یا تجمع خون در چنین مواردی باعث سردرد می‌شود.

چماقی شدن انگشتان یا انگشتان چاق‌تر از معمول

سرطان ریه با انگشتان چماقی شکل ارتباط دارد. در این حالت، انتهای انگشتان فرد ضخیم‌تر به‌نظر می‌رسد. ناخن‌ها ممکن است انحنای بیشتری داشته باشند. همچنین احتمال دارد، پوست اطراف ناخن‌ها براق به‌نظر برسد.نشانه های سرطان ریه

مشکلات معده

سندرم پارانئوپلاستیک مجموعه‌ای از علائم است که همراه با سرطان ریه ظاهر می‌شوند؛ علت بروز این علائم تغییری در پاسخ ایمنی بدن به سلول‌های سرطانی است. سندرم پارانئوپلاستیک باعث هیپرکلسمی (افزایش سطح کلسیم خون) می‌شود که می‌تواند منجر به یبوست، معده درد یا نفخ شود.

تشنگی شدید و تکرر ادرار

سطح بالای کلسیم در خون (هیپرکلسمی) می‌تواند باعث مشکلات گوارشی، تشنگی شدید و تکرر ادرار شود.

خستگی از نشانه‌های سرطان ریه

سرطان ریه ممکن است باعث کم‌خونی شود؛ این مسئله احساس خستگی را برای فرد در پی دارد. علاوه بر این، سلول‌های سرطانی برای تغذیه با سلول‌های سالم رقابت می‌کنند و می‌توانند انرژی بدن را تخلیه کنند و به‌دنبال آن باعث گرسنگی متابولیک (محرومیت متابولیک) و خستگی شدید شوند.

مشکلات قلبی

سطح بالای کلسیم در خون و کم‌خونی می‌تواند باعث ضربان قلب سریع، نامنظم یا آریتمی شود. شخص ممکن است مشکلات قلبی را به‌صورت جا افتادن ضربان قلب، احساس بال بال زدن در قفسه سینه یا درد قفسه سینه احساس کند.

پف کردگی از علائم سرطان ریه

در صورتی که تومور ریه روی سیاهرگ بزرگی که خون را از سر و بازوها به قلب برمی‌گرداند فشار ‌آورد، می‌تواند عبور خون را دشوار کند. فشار جریان خون برگشتی به قلب ممکن است باعث تورم در نواحی صورت، گردن و بازوها ‌شود.

سندرم هورنر از نشانه‌های سرطان ریه

سندرم هورنر حالتی است که باعث افتادگی پلک، کوچک شدن مردمک چشم و کاهش تعریق در یک طرف صورت می‌شود. همچنین، ممکن است به فلج صورت تبدیل شود. این بیماری با موارد پیشرفته سرطان ریه مرتبط است و پس از سرایت سرطان به عصب‌های موجود در گردن رخ می‌دهد.نشانه ها و درمان سرطان ریه

ژنیکوماستی

در برخی موارد، غده سرطانی می‌تواند سطح تستوسترون بدن را مختل کند و باعث ایجاد تورم و حساسیت در ناحیه سینه مردان شود.

ترک ناگهانی سیگار

کارشناسان معتقدند سلول‌های سرطانی در ریه‌ها در اعتیاد به نیکوتین اختلال ایجاد می‌کنند. پس اگر فردی به‌طور ناگهانی، دیگر نسبت به قبل به استفاده از سیگار میل نداشته باشد، ممکن است به سرطان ریه درگیر شده باشد.

اضطراب و افسردگی

افراد مبتلا به سرطان ریه بیشتر از افراد سالم دچار نوسانات خلقی، افسردگی و... می‌شوند. این علائم در افراد سالم کمتر اتفاق می‌افتد و در صورتی که مشاهده شود، فرد نیاز به درمان دارند.

سالانه آمار زیادی درگیر سرطان ریه می‌شوند، پس این بیماری را جدی بگیرید. توجه داشته باشید، اگر در نزدیکان شما حتی اگر یکی از نشانه ‌های سرطان ریه مشاهده می‌شود، توصیه می‌کنیم در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید:

0 دیدگاه

دیدگاه خود را وارد کنید