درمانگران در معرض کدام آسیب‌‌های کاری هستند؟

Blog Single

پزشکان و پرستاران در معرض صدمات محل کار هستند؛ به‌ عنوان‌ مثال در کشور امریکا و طبق آمار اداره‌ی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای آن کشور، از سال 2001 میزان آسیب‌دیدگی و بیماری کارکنان بیمارستان بالاتر از کارکنان بخش تولید و ساختمان‌سازی بوده است. در ادامه همراه با مداریو بمانید تا با بیشترین خطراتی که سلامت درمانگران را تهدید می‌کند آشنا شوید.

  • آسیب ناشی از جراحت سوزن

افرادی که با سرنگ‌های زیرپوستی و تجهیزات تزریقی کار می‌کنند، در معرض آسیب ناشی از جراحت سوزن هستند. ویروس هپاتیت B، هپاتیت C و HIV ویروس‌‌های اصلی هستند که از این طریق منتقل می‌شوند.

  • سندرم گردن پیامکی

گردن پیامکی (text neck) گردن‌ دردی است که به دلیل استفاده طولانی‌مدت از وسایل بی‌سیم مانند تبلت یا گوشی موبایل ایجاد می‌شود. پزشکان به ویژه جراحان و کارکنان اتاق عمل به علت خمیدگی گردن در حین کار در معرض این آسیبند.

آسیب‌هایی که به دلیل انجام مکرر یک حرکت در گذر زمان اتفاق می‌افتد. دندانپزشکان و پرستاران دو گروهی هستند که بیشتر در معرض آسیب‌های اسکلتی-عضلانی قرار دارند.

بیماران و اعضای خانواده و دوستانشان در مواقع غم و استرس ممکن است پرخاشگر شوند و درمانگر در معرض آسیب قرار بگیرد. همچنین بیمارانی که داروهای غیر قانونی مصرف کردند یا اختلالات روانی دارند نیز تهدیدی برای درمانگرانند.

  • ابتلا به بیماری‌های واگیر

کادر درمانی به دلیل مجاورت مستقیم با بیماران، در معرض ابتلا به انواع بیماری‌های واگیر مانند آنفلوانزا و کووید-19 هستند. علاوه بر درمانگران، خانواده‌های آن‌ها نیز در معرض آسیبند.

منابع: sjh.umsha.ac.ir

Needlestick_injury

با دوستانتان به اشتراک بگذارید:

مقالات مرتبط: