5 اشتباه پزشکان در مدیریت زمان

Blog Single

به عنوان یک پزشک، همیشه کارهای زیادی برای انجام دادن دارید. ممکن است فکر کنید هیچ کاری در این مورد نمی‌توان کرد، اما این‌طور نیست. در ادامه به پنج اشتباه بزرگی که ممکن است در این راستا مرتکب شوید، اشاره شده است. این اشتباهات را اصلاح کنید تا زندگی شما تغییر کند.

موافقت با انجام دادن تمام کارهای درخواستی

«نه» یک واژه کوچک ولی قدرتمند است. هنگامی‌ که از شما خواسته می‌شود کار اضافه‌ای انجام دهید؛ برای مثال، از شما درخواست می‌شود که سه بیمار اضافه دیگر را ویزیت کنید یا هنگامی‌که در حین معاینه بیماران برای انجام یک کار غیرضروری فراخوانده می‌شوید، از کلمه «نه» استفاده کنید.

به نظر می‌رسد که همیشه در شرایط اضطراری، پاسخ شما باید «بله» باشد. اما برای بسیاری از امور همیشه وقت هست. برای کارهایتان حد و مرز تعیین کنید و به آنها پایبند باشید - به عنوان مثال بگویید که در هر روز چه تعداد بیمار را می‌توانید ویزیت کنید و در زمان معاینه بیماران، اجازه ندهید کسی مزاحم شما شود مگر اینکه شرایط اورژانسی پیش بیاید.

تلنبارشدن کارهای به ظاهر کوچک

اگر معمولاً به کارهای مدیریتی خود نمی‌رسید یا مجبورید آن‌ها را به خانه ببرید، اقداماتی را که در ادامه گفته می‌شود، انجام دهید:

  • وقتی در پایان روز به خانه می‌روید، تمام کارهای نیمه تمام خود را روی میز بگذارید تا روز بعد، به آن‌ها رسیدگی کنید.
  • صبح زود از خواب بیدار شوید.
  • حداقل نیم ساعت زودتر در سر کار خود حاضر شوید.
  • قبل از ویزیت اولین بیمار، کارهای مدیریتی باقیمانده از روز قبل را تکمیل کنید.

انجام همه امور به تنهایی

احتمالاً برای اینکه کارها با سرعت بیشتری انجام شوند، سعی می‌کنید همه کارها را خودتان انجام دهید، درصورتی که به راحتی می‌توانید تقسیم وظایف کنید. بهتر است چگونگی انجام برخی از کارها را به دیگران بسپارید و تا زمانی که آن‌ها از پس کارها بربیایند، به کار آن‌ها نظارت کنید. آموزش دیگران ممکن است در ابتدا وقت گیر به نظر برسد اما در درازمدت زمان بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

اتلاف وقت بیش از اندازه

با ثبت فعالیت‌های روزانه، می‌توانید متوجه شوید که آیا کار اضافه‌ای انجام می‌دهید یا خیر . این کارها ممکن است وظایفی باشند که سال‌ها پیش، سلف شما آن‌ها را انجام می‌داده است، بنابراین به سادگی می‌توانید آن‌ها را متوقف کنید.

توجه داشته باشید که چقدر وقت خود را صرف صحبت کردن درباره یک قهوه خوب یا شرکت در جلساتی می‌کنید که هیچ ارزشی ندارند.آنچه را باعث اتلاف وقت می‌شود، کنار بگذارید و در نحوه انجام کارها و برقراری ارتباط قبل از جلسات، کارآمدتر عمل کنید تا تصمیم‌گیری‌ها سریع‌تر انجام شود.

نداشتن زندگی خارج از کار

به جای اینکه به بهانه کار زیاد، زندگی اجتماعی خود را کنار بگذارید، برای آن برنامه‌ریزی کنید و زمانی را به خانواده یا دوستان خود اختصاص دهید.به طور خاص درباره زندگی خارج از کار خود تصمیم بگیرید و سپس به راه‌هایی که می‌توانید به خواسته خود برسید فکر کنید. اقدامات مناسبی را برای اختصاص زمان برای کسب موفقیت در برخورداری از یک زندگی حرفه‌ای ارزشمند و هم‌چنین یک زندگی مفرح خارج از کار انجام دهید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید:

مقالات مرتبط: