اتاق انتظار مطب: آینه‌ی اهمیت پزشک به بیماران

Blog Single

تجسم کنید: حدود 45 دقیقه است که بر روی صندلی خشک اتاق انتظار نشسته‌اید. مردی کنار شما نشسته و با صدای بلند با گوشی خود حرف می‌زند. از جای خود بلند می‌شوید و فقط یک صندلی خالی و خشک دیگر را پیدا می کنید. کنار زنی می‌نشینید و حالا نوبت سرفه های مدام خانم کنار شماست. این وضعیت برایتان کلافه کننده است و فقط دلتان می‌خواهد سریع‌تر منشی شما را صدا کند و از این وضعیت رها شوید.

اتاق انتظار اولین جایی است که نشان می‌دهد چقدر به زندگی بیمار خود اهمیت می‌دهید.

کاهش زمان انتظار یکی از بهترین کارهایی است که برای تحمل این شرایط می‌توانید فراهم کنید ولی تنها راهکار نیست.

در اینجا همراه با مداریو باشید تا با 4 راهکاری که اتاق انتظار را مراجع پسند می‌کند آشنا شوید.

  1. مبلمان و طراحی اتاق انتظار را به‌روز کنید

چیزی که از اتاق انتظار به یادمان می‌آید صندلی‌هایی است که در یک نظم مشخص قرار گرفتند. مجله‌هایی که بر روی یک میز ریخته شده و در خوشایندترین حالت این مجله‌ها به‌روز و پاره نیستند (البته هنوز مطب‌های زیادی هستند که مجله‌های روی میزشان بایگانی از مجله‌های قدیمی است که بر روی صفحه اول آن‌ها عکس یه دختر بچه چشم رنگی بود). تلویزیونی که برنامه مشخصی را نمایش می‌دهد و چه اهمیتی دارد که شما به آن برنامه علاقه دارید یا نه.

امروزه مراجعین توجه بیشتری به تمام این نکات دارند. شما در طراحی مطب خود می‌توانید ترکیبی از چیدمان‌های مختلف داشته باشید؛ مثلاً در بخشی از اتاق یک فضا برای بازی کودکان ایجاد کنید، یک مبل راحتی برای خانواده‌ها و صرف چای یا قهوه در انتظارهای طولانی داشته باشید. استفاده از صندلی های متحرک خیلی بهتر از صندلی‌های ایستاست و حس کنترل بهتری به مراجع شما می‌دهد.امروزه دنیای پزشکی خالی از برندینگ نیست. رنگ مبلمان و فضای کار خود را طوری انتخاب کنید که نشانی از برند شما باشد. در انتخاب رنگ برند حواستان به این نکته باشد که از روانشناسی رنگ‌ها غافل نباشید.

  1. اتاق انتظار فعال‌تری ایجاد کنید

اتاق انتظار فعال‌تر! البته اشتباه نکنید منظور از فعالیت،‌ حرکت و جست‌وخیز نیست. اتاق انتظار فعال یعنی شرایطی در اتاق فراهم شود که مراجع بتواند از زمان خود استفاده کند. شما باید زمان انتظار را کوتاه‌تر کنید تا مراجع مدام به ساعتش نگاه نکند. گاهی اوقات بیماری که کلافه وارد اتاق شما می‌شود علتش معطلی زیادی بوده که در مطب تجربه کرده است. سعی کنید وای‌فای رایگان بگذارید. کاغذ و قلم بگذارید. بر روی مجله‌ای لیست پادکست‌ها و سایت‌های خوب مرتبط را بگذارید تا مراجع در زمان انتظار از وقتش استفاده کند.

  1. زمان دقیقی از میزان انتظار به مراجع بگویید

این حداقل کاری است که برای درکِ بهتر زمان به بیمار می‌توانید بدهید. زمان نسبتاً دقیقی در مورد میزان انتظار به او بدهید. وقتی که او تخمین درستی از زمان انتظار دارد می‌تواند به عنوان مثال از مطب بیرون برود. اگر مطب شما در جایی قرار دارد که در اطرافش مکان‌های تفریحی وجود دارد لیستی از آن‌ها تهیه کنید و در صورت نیاز مراجع حتماً به آن‌ها پیشنهاد دهید.

  1. از خرید ابزار لوکس غافل نشوید

شاید در اتاق انتظار شما مراجعین یا همراهان خیلی کم معطل می‌شوند؛ اما برای برخی متخصص‌ها این انتظار بسیار بالاست. مثلاً دندان‌پزشک کودک را در نظر بگیرید؛ کودک همراه والدین خود به مطب شما مراجعه می‌کند. درمان دندان کودک شاید بیشتر از یک ساعت طول بکشد والدین در این مدت باید منتظر بمانند. پس چه عالی است اگر در اتاق انتظار خود از صندلی ماساژور هم کمک بگیرید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید:

مقالات مرتبط: