10 وب‌سایت برتر پزشکی برای پزشکان

Blog Single

علم پزشکی همواره در حال تغییر است و پزشکان باید اطلاعات خود را به‌روزرسانی کنند تا بتوانند خدمات باکیفیتی به مراجعین بدهند. همراه مداریو بمانید تا با 10 وب‌سایتی که مطالب ارزشمندی برای پزشکان دارد آشنا شوید.

  1. پاب‌‌مد (PubMed)

پاب‌مد وب‌سایت پزشکی کتابخانه‌ی ملی پزشکی ایالات‌متحده است که در انستیتوی ملی سلامت آمریکا واقع شده است. در این سایت، پزشکان چکیده‌ی مقالات و همچنین مقالات کامل داوری شده در موضوعات مختلف پزشکی را پیدا می‌کنند.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov

  1. مداسکیپ (Medscape)

مداسکیپ یک وب‌سایت پزشکی معتبر است که متخصصان پزشکی را هدف قرار داده است. این پورتال از زمان راه‌اندازی در سال 1995، تقدیرنامه‌های زیادی دریافت کرده است. مداسکیپ بلافاصله پس از راه‌اندازی در دنیای پزشکی به‌عنوان یک نقطه‌ی شروع برای یافتن داده‌های باکیفیت و داوری شده محبوبیت پیدا کرد.

https://www.medscape.com

  1. وب‌ام‌دی (WebMD)

وب‌ام‌دی شرکتی آمریکایی است که عمدتاً به سبب انتشار اطلاعات در مورد سلامت انسان شناخته‌ شده است. رتبه بازدیدکنندگان ماهانه‌ی این سایت عدد منحصربه‌فردی است و یکی از برترین وب‌سایت‌های پزشکان است. همچنین وب‌ام‌دی هم به متخصصان پزشکی و هم به مشتریان خدمات می‌دهد. این وب‌سایت مجله‌ی وب‌ام‌دی را منتشر می‌کند که یک نشریه‌ی بیمار محور است. شرکت وب‌ام‌دی همچنین مؤسس وب‌سایت مداسکیپ است که منبع آنلاین معتبر مورداستفاده‌ی بسیاری از متخصصان پزشکی در ایالات‌متحده و جهان است.

https://www.webmd.com

  1. سازمان جهانی بهداشت (WHO)

سازمان جهانی بهداشت آژانس تخصصی سازمان ملل است که در سطح بین‌المللی بر سلامت عمومی تمرکز دارد. این سازمان همچنین وب‌سایت https://www.who.int را اداره می‌کند. قانون اساسی این سازمان توسط 61 کشور امضاءشده است اما در تمام مناطق جهان حضور دارد.

این سایت از زمان تأسیسش، حجم قابل‌توجهی از اطلاعات دقیق و تفصیلی در مورد بیماری‌هایی مانند اچ‌آی‌وی، ابولا، مالاریا، سل و سایر بیماری‌ها و حوزه‌ها ارائه داده است. به‌طورکلی، اگر پزشکی به بخش سلامت عمومی علاقه دارد، این وب‌سایت شاید مفیدترین منبع آنلاین در جهان باشد.

https://www.who.int

  1. آپ‌‌تودیت (UpToDate)

آپ‌تودیت یک منبع مبتنی بر شواهد است که توسط پزشکان و با هدف کمک به روند تصمیم‌گیری تألیف شده است. این وب‌سایت می‌خواهد مطمئن شود که پزشکان در «نقطه‌ی مراقبت»، انتخاب درست را انجام می‌دهند. آپ‌تودیت توسط بیش از 6500 ویراستار، نویسنده و داور پزشک مشهور در سطح جهان اداره می‌شود.

https://www.uptodate.com

  1. کلینیکال‌‌کی (ClinicalKey)

کلینیکال‌کی ابزار دیتابیس پزشکی متعلق به الزویر (کمپانی انتشاراتی) است. این وب‌سایت دسترسی به کتابخانه‌ی پزشکی عظیمی را فراهم می‌کند که توسط الزویر به چاپ نیز رسیده است. این پایگاه داده توسط تیم مرجع بالینی در الزویر ایجادشده است. برای ایجاد پایگاه داده، طی حدود دو سال با بیش از 2000 پزشک در سطح جهان مشورت شد.

https://www.clinicalkey.com

  1. مدسن‌‌نت (MedicineNet)

مدسن‌نت یک سایت اطلاعات پزشکی و متعلق به شرکت وب‌ام‌دی است. این وب‌سایت خبرنامه‌ها، اطلاعات پزشکی و موارد دیگری را به خوانندگان ارائه می‌دهد. تمام محتوایی که در آن یافت می‌شود از کیفیت بالایی برخوردار است زیرا توسط پزشکان دارای بورد تخصصی تولیدشده است. این محتوا برای کسانی که مایلند نگاهی ژرف به موضوعات مختلف سلامتی داشته باشند عالی است.

https://www.medicinenet.com

  1. انجمن پزشکی آمریکا (AMA)

انجمن پزشکی آمریکا، موسسه‌ای است که برای پزشکان ایالات‌متحده ایجادشده است. این انجمن باهدف ارتقاء هنر پزشکی و ارتقاء علم به نفع سلامت عمومی، تلاش می‌کند. اگر به دنبال آخرین پیشرفت‌های پزشکی هستید، وب‌سایت انجمن نقطه‌ی شروع خوبی است.

https://www.ama-assn.org

  1. انستیتوی ملی سلامت آمریکا (NIH)

انستیتوی ملی سلامت آژانسی است که توسط دولت آمریکا اداره می‌شود. این آژانس به‌منظور انجام تحقیقات پزشکی تأسیس‌شده و توسط اداره‌ی بهداشت و خدمات انسانی اداره می‌شود. آژانس شامل 27 مرکز و موسسه‌ی مجزا است که همگی به تحقیقات پزشکی اختصاص‌ یافته‌اند. این وب‌سایت منبع مهمی برای پزشکان فیلدهای مختلف پزشکی است و اطلاعات مهم و داوری شده‌ را به‌صورت رایگان در دسترس قرار می‌دهد. در هر فیلدی از پزشکی باشید، سایت انستیتوی ملی سلامت را بسیار مفید خواهید یافت. هدف آن شناخت علت‌ها، پیشگیری، ردیابی، تشخیص، درمان و کنترل بیماری است.

https://www.nih.gov

  1. اپوکراتس (Epocrates)

اپوکراتس یک اپ مرجع موبایل است که داده‌های مرجع پزشکی در مورد بیماری‌ها، تشخیص، داروها و مدیریت بیمار را ارائه می‌دهد. این برنامه برای پزشکان و سایر متخصصان دنیای پزشکی طراحی‌شده است. کاربران می‌توانند دوز دارو، تداخلات دارویی، اخبار پزشکی، مدیریت بیماری و تشخیص بیماری را در آن چک کنند.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید:

مقالات مرتبط: