جدول تعرفه‌های ویزیت؛ آیا نسخه نویسی الکترونیکی در ۱۴۰۰ باعث افزایش درآمد پزشکان می شود؟

Blog Single

بر مبنای تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی بخش خصوصی در سال ۱۴۰۰، تفاوت تعرفه‌ای مشخصی میان اجرا و عدم اجرای نسخه‌نویسی الکترونیکی در ارزیابی و معاینه (ویزیت) پزشکان و کارشناسان پروانه‌دار در بخش سرپایی خصوصی وجود دارد. بر مبنای این تعرفه، هزینه ویزیت پزشکان برای درمانگرانی که اقدام به نسخه‌نویسی الکترونیکی می‌کنند، بیشتر است. شما به‌عنوان یک پزشک اگر می‌خواهید از سطح درآمد بالاتری برخوردار شوید، باید نسخه‌نویسی الکترونیک را انتخاب کنید. در ادامه این مقاله از مداریو به‌صورت کامل نسخه‌نویسی الکترونیک را بررسی و تعرفه ویزیت پزشکان در سال 1400 را ارائه کرده‌ایم.

هزینه ویزیت پزشکان در سال 1400

بنا به گفت‌وگوی ایسنا با دکتر سجاد رضوی در رابطه تعرفه نسخه الکترونیک، دبیر و رییس دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت،سهم اصلی افزایش تعرفه ویزیت به شرط الکترونیک بودن ویزیت است. بر این اساس ویزیت در بخش دولتی و خصوصی تقریبا ۳۰ درصد افزایش یافت. البته این افزایش در صورت استفاده از نسخه الکترونیک است، اما در صورت عدم استفاده از نسخه الکترونیک، افزایش ویزیت ۱۰ درصد خواهد بود. همچنین رضوی در گفت‌وگوی خود بیان کرد «در زمینه نسخه‌نویسی الکترونیک، سازمان نظام پزشکی مکلف شده که با همکاری اعضای شورای عالی بیمه، نسبت به راه‌اندازی و تثبیت نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک در کلیه بخش‌های دولتی و خصوصی کمک کند. وی افزود، مشکلی از نظر فنی برای نسخه الکترونیک وجود ندارد. گرچه مشکلی که وجود دارد، خواست جامعه پزشکی است که باید در این مسیراراده داشته و کمک کنند که نسخه الکترونیک اعم از نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی راه بیفتد و بتوانیم ثمرات آن را به‌زودی ببینیم».

ثبت نسخه الکترونیک از طریق مداریو

یکی از سازمان‌های خصوصی فعال در توسعه نرم‌افزارهای مطب و کلینیک برای ثبت نسخه الکترونیکی و تشکیل پرونده الکترونیک سلامت، مداریو است. مداریو مورد تأیید همه نهادهای مهم نظام سلامت ایران مانند سازمان نظام پزشکی کل کشور، وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی و سازمان‌‌های بیمه پایه مانند بیمه سلامت و بیمه تأمین اجتماعی است. ‌پزشکان به‌راحتی می‌توانند از محیط کاربرپسند سامانه مداریو برای ثبت نسخه استفاده کنند.

این سامانه به بیمه‌های پایه متصل است و پزشکان می‌توانند بدون خروج از حساب کاربری از یک درگاه واحد ثبت نسخه الکترونیک انجام دهند. علاوه بر این بخش نسخه الکترونیک مداریو زیرساختی هوشمند دارد که در آن هشدار تداخلات دارویی و جستجوی هوشمند دارو فعال است. از دیگر ویژگی های مداریو می‌توان به امکان علامت‌گذاری دارو به‌عنوان اقلام پرکاربرد و ساخت نسخه‌های پرتکرار، دسترسی به پرونده و سوابق نسخ بیمار و قابلیت همگام‌سازی نسخ با بیمه سلامت اشاره کرد.

گفتنی است، فرآیند ثبت نسخه نویسی الکترونیک و ثبت ویزیت با دفترچه تامین اجتماعی با بیمه سلامت فرق دارد. با ثبت‌‌نام رایگان در این سامانه از مزایای ثبت نسخه‌ الکترونیک و تشکیل پرونده الکترونیک سلامت بهره‌مند شوید.

جدول تعرفه‌‌های ارزیابی و معاینه (ویزیت) پزشکان و کارشناسان پروانه‌دار در بخش سرپایی خصوصی (هزینه ویزیت پزشکان)

شرح خدمت

تعرفه(ریال)

در صورت عدم اجرای نسخه الکترونیک سلامت

تعرفه(ریال)

برنامه نسخه الکترونیک سلامت

پزشکان، دندان‌پزشکان عمومی و دکتری تخصصی در علوم پایه ( PhD ) پروانه دار

446.000

527.000

پزشکان، دندان‌پزشکان متخصص و پزشک عمومی دارای مدرک دکتری تخصصی در علوم پایه ( MD – PhD ) و پزشکان متخصص کودکان و نوزادان برای معاینه (ویزیت) گروه سنی هفت و بالای هفت سال

677.000

800.000

پزشکان متخصص کودکان و نوزادان برای معاینه (ویزیت) گروه سنی زیر هفت سال

812.000

960.000

پزشکان فوق تخصص، دوره تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) و پزشکان فوق تخصص، دوره تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) کودکان و نوزادان برای معاینه (ویزیت) گروه سنی هفت و بالای هفت سال

858.000

1.014.000

پزشکان فوق تخصص، دوره تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) کودکان و نوزادان برای معاینه (ویزیت) گروه سنی زیر هفت سال

1.030.000

1.217.000

پزشکان متخصص روان‌پزشکی

901.000

1.065.000

پزشکان فوق تخصص روان‌پزشکی و دوره تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) روان‌پزشکی

1.022.000

1.208.000

کارشناس ارشد پروانه‌دار

363.000

429.000

کارشناس پروانه‌دار

314.000

371.000

با دوستانتان به اشتراک بگذارید:

مقالات مرتبط: