7 روش کاربردی برای معرفی خدمات پزشکی به بیماران

Blog Single

دنیای سلامت،‌ حرکت به سوی مدرن شدن را آغاز کرده است. امروزه اگر فکر می‌کنید که با افتتاح مطب کار تمام است و شما فقط باید منتظر مراجعین باشید باید بگوییم خطایی رخ‌ داده است. بر مبنای نظرسنجی ایسپا به نقل از دیجیاتو در سال 1398 حدود 69 درصد از ایرانیان به گوشی هوشمند دسترسی داشتند. دسترسی به تکنولوژی باعث شده افراد درمانگران خود را از طریق جستجوهای آنلاین پیدا کنند. برای اینکه بهتر با مراجعین فعلی یا بالقوه خود ارتباط داشته باشید و دانش و خدمات خود را به آن‌ها معرفی کنید همراه با مداریو بمانید و با 7 روش کاربردی برای ارتباط بهتر با بیمار آشنا شوید.

  1. به انتشارات معتبر حوزه‌ی سلامت کمک کنید

ارائه‌دهندگان مراقبت‌های سلامت که با نشریات پزشکی معتبر همکاری می‌کنند، می‌توانند بیماران بالقوه‌ی بیشتری را از پلتفرم‌های آنلاین جذب کنند. ارائه‌ی محتوا به بهترین نشریات پزشکی و وبلاگ‌های حوزه‌ی سلامت نه‌ تنها دانش تجربی و کارآمدی شما را به‌ عنوان یک ارائه‌دهنده‌ی مراقبت‌های سلامت نشان می‌دهد بلکه به اعتمادسازی نیز کمک می‌کند.

  1. وبینارها می‌توانند به شما در نفوذ میان بیماران کمک کنند

وبینارهای دوره‌ای، خدمات پزشکی شما را در خاطر بیماران نگه می‌دارد. وبینارها راهی برای آموزش دنبال کنندگان فراهم می‌کنند، درنتیجه باعث افزایش اعتماد و ایجاد اقتدار در زمینه‌ی تخصص شما می‌شوند. این وبینارها باید رایگان باشد و روی اطلاعات آموزشی تأکید کنند تا دانش شما را به نمایش بگذارد.

  1. تجربه‌ی بیمار را بهبود ببخشید

شما می‌دانید که بیماران برای یافتن مراقبت‌های پزشکیِ بهتر به جستجو و مقایسه‌ی مراکز و خدمات مختلف می‌پردازند، بنابراین باید ارتباطی قوی با بیماران خود برقرار کنید و آن‌ها را به بزرگ‌ترین مدافع خود تبدیل کنید. شما باید بیمارانی راضی و خشنود داشته باشید و به هر مسئله‌ای که پیش می‌آید رسیدگی کنید. بیماری که از عملکرد تخصصی و رفتاری شما راضی است برای مسائل دیگر خود به شما مراجعه می‌کند و همچنین دیگران را به شما ارجاع می‌دهد.

  1. اسپانسر یک رویداد شوید تا قوی‌تر کسب‌وکار خود را به مراجعین معرفی کنید

اسپانسری یک رویداد حوزه‌ی سلامت می‌تواند کسب‌وکار پزشکی شما را در معرض دید مخاطبان وسیع، چه به صورت آنلاین و چه به صورت حضوری قرار دهد.

  1. به وفاداری بیماران پاداش بدهید

بیمارانی هستند که مدت بیشتری با شما مانده‌اند و همچنین در ارجاع دیگران به مطب شما کمک کرده‌اند. می‌توانید برای قدردانی از آن‌ها فکری کنید. همیشه از بیماران هنگام پرداخت صورتحساب تشکر کنید.

  1. برای ارج‌گذاری به بیماران به آن‌ها تبریک تولد بفرستید

می‌توانید نامه یا کارت «تولدت مبارک» را برای بیماران ارسال کنید و اگر مدتی است از بیمار خبری ندارید با آن‌ها تماس داشته باشید. همچنین می‌توانید قلم، دسته‌ کلید، دفترچه‌ی یادداشت یا سایر اقلام رایگان حاوی لوگوی خود را برای آن‌ها ارسال کنید. این باعث می‌شود بیماران احساس ارزشمندی کنند و احتمال اینکه شما را به دیگران توصیه کنند، بیشتر شود.

  1. برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات از خبرنامه استفاده کنید

ایمیل بیماران خود را جمع‌آوری کرده و خبرنامه‌هایی برای تبلیغ پیشنهادهای جدید، تغییرات مطب و به‌ روزرسانی درباره پرسنل خود ارسال کنید؛ همچنین درباره‌ی نکات عمومی مراقبت‌های سلامت مطالبی ارسال کنید. این به شما کمک می‌کند تا خدمات خود را در ذهن بیمار نگه‌دارید. به یاد داشته باشید که خبرنامه‌ها ابزاری مؤثر برای تقویت روابط بیمار و مراقب هستند و می‌توانند اطلاعات و بینش بسیار خوبی در مورد رفتار بیمار به ارائه‌دهندگان مراقبت‌های سلامت ارائه دهند.

به یاد داشته باشید، استراتژی‌های بازاریابی پزشکی فوق‌الذکر به شما کمک می‌کند تا با بیماران خود ارتباط بهتری برقرار کنید؛ بنابراین، از یک یا چند تا از این روش‌های ارتباطی استفاده کنید تا دانش و مهارت خود را بهتر به درمانجویان انتقال دهید.

با دوستانتان به اشتراک بگذارید:

مقالات مرتبط: